5 hår tips

 Hair products
För att kolla vart man köper produkterna, klicka på bilden.

1. Något viktigt för att skydda håret om man använder värmeprodukter (tex platttång) är att använda värmeskyddsspray. De sliter mycket mer än man tror men om man använder skydd så slits de inte lika mycket. 
 
2. Bra inpackning eller balsam! De gör att håret blir lent och håller sig i "bra skick" vilket jag personligen tycker är väligt viktigt. Utan balsam eller inpackning så blir håret torrt och ser slitet ut. 
 
3. Gnugga helst aldrig håret med handduk. Efter att du tvättat håret lägg på en handduk och krama ur vattnet, men gnugga aldrigeftersom då sliter man väldigt mycket på håret vilket resulterar i ett matt och risigt hår. 
 
4. Använd en bra hårolja, jag använder en från moroccanoil. Den är verkigen jätte bra, de gör att håret ser glansigt och fräscht ut och de blir även väldigt mjukt och luktar gott. Den är dock lite dyrare så de finns såkalrt andra altenativ jag har hört att en från Loreal ska vara bra och prisvärd (under 100 kr har jag för mig).
 
5. Något som är värt att satsa på är shampoo! Många har börjat med balsammetoden eftersom tydligen ska de flesta shampoo innehålla sulfater, silikoner och mineraloljor vilket ska vara väldigt dåligt för håret. Men jag frågade på kicks och då visade dem mig flera olika shampoon som inte innehåller dem ämnerna. Så då tyckte jag de var onödigt att börja med balsammetoden, varför liksom inte bara satsa på ett bra shampoo och balsam. De är mina tips!

Som ni ser på bilden har jag tipsat flera olika produkter till olika priser. Själv använder jag värmeskyddssprayen nr 1 som är från tresemmé, balsamet/inpackningen från aussie, ibland batiste dry shampoo och ett shampoo från aussie. Men de finns tyvärr inte på collaget men har däremot testat de från garnier och de är super!
 
Hoppas ni tycker de är roligt när jag gör tips!
 
KRAM
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback