Feminism?

                 
                   
      
Något jag har tänkt på jätte mycket på senast tiden är feminism, det är även något jag disskuterat med mina kompisar. När folk tar upp frågan feminism och frågar mig "Är du feminst?", då svarar jag alltid att jag tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter men jag skulle inte kalla mig själv en feminist. Är det rätt eller är det fel? Är jag en feminst då? För det jag säger är ju det feminsm står för? MEN jag skulle fortfarande inte säga att jag är en feminism för enligt mig är det någon angagerar sig i ämnet och vet lite mer faktamässigt vad ordet FEMINIST står för. För jag gör tekniskt sätt inget för att hjälpa eller påverka feminism så jag personligen känner inte att jag kan ta äran att kalla mig själv för feminist.
 
Jag respekterar starkt folk som är feminister och håller med dem på nästan alla plan, men jag vet inte riktigt vart jag står i det. Jag vet bara att jag hoppas att en dag ska alla kvinnor ha samma rättigheter som män oavsett vad. Jag vet att det är många som skirver inlägg om just feminsm men jag valde att ta upp det för jag är lite förvirrad. Jag vet inte vart jag står och tror att många känner igen sig. Någon som jag tycker är väldigt duktig på det här med feminism är Zara Larsson så om ni vill läsa mer om det tycker jag ni ska gå in och kika på hennes blogg om ni inte redan gjort det.
 
KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback