Gymnasiet - Första dagen ensam

Jag fick en fråga som löd:
Hej louise!! Kan du skriva ett inlägg om första dagen i gymnasiet? Lite om hur det var för dig, tips och sådant.. :) Ska börja nu till hösten och är livrädd eftersom jag börjar helt ensam
 
För er som inte visste så hade jag VRG ekonomi som förstahandsval men eftersom meriten var 20 poäng mer än förra året så kom jag inte in, och jag kände inte för att gå på natur linjen även om jag kom in eftersom matte och natur inte direkt är mina favorit ämnen. Så jag går på Tibble som jag tycker ändå är en bra skola. Jag började helt ensam i min klass och hade ingen aning om vilka som skulle gå i min klass, vilket var jätte skönt!! Jag var faktiskt inte nervös alls men det kanske är för att jag känner mig väldigt social och har inte varit den typen som har haft svårt att skaffa kompisar om ni förstår vad jag menar. (det där lät jätte fel men hoppas ni fattar) Min första tanke var ÅH NEJ när jag kom in i klassrummet, jag tyckte det verkade som att INGEN var "som jag". Detta som jag kommer säga nu är jätteviktigt. LYSSNA ALDRIG på första tanken för det viktigaste är att man ger det en chans, gå alltid minst två veckor i en klass innan du byter för det händer så mycket på den tiden, och de som man inte trodde man skulle umgås med kanske blir ens närmsta vänner.
 
En annan sak som är jätte viktig är att var så social och öppen som du kan den första veckan, för är man blyg och tyst så kommer det inte gå så bra. Man ska alltid visa sin bästa sida när man börjar i en ny klass eller ja träffar nya människor över huvudtaget. Du har verkligen inget att vara orolig för, det kommer alltid finnas någon att umgås med och gå in med en bra inställning så löser sig allt!!! Lycka till och va inte rädd. Hoppas det här hjälpte i alla fall lite!!
 
 
KRAM

Hej går du nu på Tibble eller bytte du till Vrg?

2016-05-03 // 11:19:39
» Elin

Vilken linje går du på Tibble?:)

2016-05-19 // 16:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback